GRINGO

Den 28 april år 2009 kom jag hem till stalljobsvall med en häst i trasporten, som heter Gringo. Han är brun, fyra vita halvstrumpor, genomgående bläs, rosa mule och en stor, rund och vit prick under magen med lite vita stänk runt. Han var såklart lite stressad när han inte kände oss eller visste vart han hade hamnat.

Dagen efter var han lugn o glad, han fick gå i en sjukhage. Alla hästar tyckte såklart att Gringo var intressant.
Gringo fick sedan efter några dagar stå med två ston, vilket han älskar. Stona var Bella och Snobban. Bella försökte vakta snobban men till slut gav hon sig o gringo var deras nya ledare.

Efter några veckor så gick Bella bort:( Då fick Gringo stå själv med Snobban.
Då kom ochså en ny häst som heter Mister Friday som snobban blev brunstig på, Det gillade INTE Gringo! Så då fick Gringo vakta snobban från att gå nära Friday. 

Efter ett år så flyttade vi därifrån för att ha stallet närmare vårt hem. Det gick väldigt bra i det nya stallet, jag vann eko hus cupen för c-ponnys och lite andra hopptävlingar blev jag också placerad på. Men efter ungefär 3 månader så blev gringo halt o var det hela tiden tills vi flyttade igen pågrund av en sak jag inte tänker berätta.

Då flyttade vi till stall frossarbo. Där blev gringo frisk o jag började rida igång honom. I det här stallet trivs jag VERKLIGEN BRA!! O gringo trivs mkt mkt bättre också det märket man genom att han är så mycket piggare o gladare!

                            jag skulle kunna skriva så mycket mer men det får komma i
                            andra inlägg.












Gringo du betyder verkligen allt för mig, jag kommer verkligen aldrig kunna skiljas från dig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

GUD vilken fin blogg du har!

Och superfin häst!

2012-01-22 @ 13:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu