Egen häst kräver ansvar

Hej.

Att ha egen häst kräver ett stort ansvar, man måste mocka, göra ny mat, fylla på med vatten och sköta om hästen OSV , OSV.

Om man är på en tävling och kommer ut från banan o allt gick bra, då ska man ju ge hästen beröm t.e.x prata lite med den klappa den på halsen elr ge den lite godis, man kan ju inte bara slänga tyglarna i någon annans hand o gå iväg det stör jag mig verkligen på.

För att din häst ska må bra och att man ska veta att det inte är något som står riktigt rätt till så bör man ha ut en ecueterapeut några gånger om året ( STAVNING?? ) och åka med den till veterinär ungefär 1 gång om året. Det har vi iaf bestämmt oss för att göra sen gringo var halt.

En häst behöver ridas ungefär varje dag i veckan för att må så bra som möjligt. Men man ska inte hoppa varje dag o inte rida dressyr varje dag utan lite olika kanske ungefär såhär:

* MÅN: Rida i skogen.

* TIS: Ett pass på banan.

* ONS: Rida i skogen.

* TORS: Hoppträn.

* FRE: NH / vila

* LÖR: Dressyr

* SÖN: Skogen / banan ( helst skogen för mig då)

FRÅGA: Hur skulle erat schema se ut?



Jag är i stallet varje dag ibland ledig en dag. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu