Svar på kommentar

Anonym
                                IP: 81.231.64.66                                           

            vad hände elr händer med gringo? undrar det..

 

Svar: Ända sedan vi köpte Gringo så sa jag till mamma att jag tror inte Gringo trivs hos oss, mamma sa att jag bara hade fått för mig nåt o skulle komma över det. Jag släppte det aldrig och tyckte att Gringo såg olycklig ut. Gjorde allt för att se en glad blick i hans öga. Han var glad för stunden men blev olycklig i blicken snabbt. När vi hade stått i vårtnya stall i ca 1-2 veckor. Då hade vi haft ut en veterinär som tyckte han var halt på båda fram. Vi gav honom metacam och han vilade. Sedan efter ca 1 månad blev Flashan halt och vi åkte in med BÅDA för att se om Gringo verkligen var halt fortfarande. Han var då halt i båda haserna bak, blev sprutad och fick vila 3 veckor? Åkte tillbaka och han sprutades i båda igen osv osv. Då var vi på mälarkliniken med ca 4-5 besök? Sedan blev han friskförklarad och blev igångsatt. När jag började träna honom så kände jag igen att han inte var pigg o glad.

Vi tog med honom till en klinik i tierp där han skulle på hälsokontroll vilket slutade med hältutredning.... Halt var han på alla fyra och det blev ca 4-5 besök där mad men här varierade det med att han var halt på både bakknäna elr bara ett bakknä, båda fram i hovlederna eller bara en fram i hovleden. Vi gav oss tillslut och skulle döma ut honom för HANS bästa. Vi fick honom inte utdömd och lät honom då stå i riktig VILA i ca 2 månader. Sedan hade vi ut en veterinär till stallet och han var nästan frisk, han haltade kanske 2-3 steg o det var nog för att han gick barfota runt om. Så vi håller nu på att sätta igång honom. Och detta pågick sedan augusti år 2011 alltså mer än ett halvår, snudd på 1 år. Nu närvi sätter igång honom så rider jag honom nån gång ibland men är lite för stor INTE mycket men lite jag har ju också en till häst att rida.

Vi vet INTE vad som hände, han kan ha haft detta i hela sitt liv. NU händer inget han räknas som frisk och om han håller så kommer Jennifer (om hon vill) ha honom på foder i ett år och sedan tar syrran över honom. Jag är SÅ glad att Jennifer rider honom för jag tror verkligen på henne och vet att han kommer ha det så himla bra med henne. Om honkommer fortsätta rida honom såklart, vilket jag verkligen hoppas! Gringo älskar att känna sig omtyckt och få va den som får mest uppmärksamhet <3 Han är en riktig kämpe, han släpade runt mig på hoppbanan även fast han hade så ont, vi vann eller bara blev placerade på nästan alla hopptävlingar o vi van ekohus cupen. När jag visste att vi skulle behöva döma ut honom, grät jag varje natt......m.m....

Hoppas du fick svaret på frågan annars fråga igen!


Kommentarer
Postat av: samma igen :)

förstår det :( hoppas det blir bra! men du får inte hoppa med gringo mer? aldrig? :'(

2012-06-29 @ 16:45:01
Postat av: Anonym

Jennifer har hon inte någon blogg?

2012-06-29 @ 22:43:29
Postat av: Ebba ♥

skulle vara sjuukt snällt om du ville skriva till mig på min blogg om vad du tycker om min blogg: http://orksryttarna.blogg.se/
Din är jätte bra och fin :D

2012-06-29 @ 23:27:58
URL: http://orksryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu