Hoppträningen

Tja!
Vart med på hoppträning med Doris idag. Jäklar vilken het ponny jag har! Hon drog så in i....jag vet inte vad! Blev lite förvånad faktiskt. Men hoppa gjorde hon, blev endast ett stopp som endast var FJANTERIER. När det gick för snabbt la jag en volt och lugnade ned henne. Inte bara stressa, slita henne i munnen och rida mot nästa, nej NEJ. Det är fel, hon är unghäst och jag vill göra det som är bäst. Ska byta till gummipelham och engelsk nosgrimma på det. Då hoppas jag på förbättring..... Hon var SÅ fin när man hoppade från högervarvet, enklaste varvet för henne. Däremot vänter, GALOPP i 190 liksom. Nöjd annars med dagen och super nöjd över min fina pålle!
 
Nu är det bestämmt...Ska ha Roy i div ll, tränar LB bana på träningar men framförallt  FULL galopp i skogen för att få igång pållen motor! Det behöver han.
Hörs
 
Blå-gula rosett, ses vi i höst?
Btw. Borta hela nästa vecka=inget bloggande... Sry, inget internet där :(
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu