Gårdagens ridpass

Hej. Igår red jag somsagt mina två goingar. Doris o Roy. Med Roy var det barbacka ut i skogen som gällde, skritt, trav och galopp. Allt gick bra, han var laddad.... Skulle galoppera på en äng.......Hej marken! Bock ponny. Vart två avramlingar på Roy idag. Andra var inte lika illa iaf. Efter första avramlingen tänkte jag, fan, har jag fått hjärnskakning?
Aja. Nu doris.Skulle träna intervaller barbacka på rakbanan. Efter att vi skrittat halva rakbanan bort från stallet så växte hon fast i marken och om jag vände en bit och gick tillbaks så ställde hon sig, stegrade. Jag försökte med allt jag kunde men NEJ. Jag går inte ett steg till, glöm det. Där  kom stoet fram i Doris! Mamma fick komma och hjälpa till och tillslut gick det. Skritt på rakbanan blev ridpasset på doris alltså... Hon hade inte en glad ryttare på ryggen kan jag säga.
 
Min otursdag var igår, hörs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu