ÖNSKEINLÄGG

GRINGO:

Köpte jag för 1,5-2 år sedan, då var liten som en skit på honom.
Han är hur rolig som helst att rida, hålla å med och allt.
Han gillar inte att stå i stallgången utan han vill stå i boxen eller lös i stallgången, om man låter honom stå i boxen med öppen boxdörr så smiter han oftast inte, VÄRLDENS snällaste.
Han kan lätt bli uttråkad om man inte gör något.

I hoppningen så är han pigg som bara den, han älskart!
Han har en stor kapacitet oxå, klarar klockrent ett hinder på 120-130 KLART.
Tittig men hoppar endå, han har bara vägrat EN gång på tävling.
Men då var han HALT ju så inte konstigt.
Vi har endast tävlat LC+5, för att han senare blev halt.
På träning har vi hoppat 115 cm.

I dressyren är han också FETT duktig men inte toppklassig.
Han kan skänkelvikning, framdelsvändning, bakdelsvändning osv osv...
Vi har tävlat LC LB bara o det räcker gott o väl för oss.
Han är stel i vänster sidan stel/stark, men i höger är han underbar asså...!
Kan inte säga mkt mer där, eller lite men men.

I skogen är han helt underbar, SKOGSMULLE!!
Han älskar att reisa (stavning) på åkrar!
Och han älskar allt man kan göra typ.
NI kan typ lista ut allt.

Han älskar godis o tigger o naffsar när man ger honom lite, Haha.
Han gillar när man jobbar med honom och tänker på hans bästa.

Gringo är hög i rang (lite hingstig liksom) och han ÄLSKAR ston.
Men gillar inte när han har ston och valacker, då försvarar han stona o sparkar sönder valackerna, Tro mig det gör han.
Han är även en som vill bestämma över mig också.
Det kan eller får han inte men tror ibland att han gör.
Han är rädd RÄDD om sin bak/rumpa, han blir rädd om någon kommer för nära bakifrån.
As rädd för att få spöet på rumpan, allmänt rädd för spön.
Sporrar däremot märker han knappt inte.

Han älskar verkligen sitt kraftfoder, när han äter det vet han inte vart han ska ta sig till riktigt för att det är så gott!
 
Jag har mycket mycket mer o skriva men vissa saker behåller jag för mig o min familj tex hans ticks som han har o hans personlighet.

Kan skriva att han är brun med fyra vita halvstrumpor o bläs med lite vita hårstrån runt (hans bläs är så otroligt fin) Han har också en STOR vit prick under magen (större än min hand)

Ha det bra!







 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu