Satsa elr inte? Satsa på det elr det?


Vet inte hur, men ska man satsa på att få en stor blogg eller alltid ha en liten?

Kollat massa kända bloggar på sistone, verkar häftigt att kunna bli stor genom en blogg, stor HÄSTBLOGGARE...
Men just här o nu känns det som att jag aldrig kan nå ett sådant mål att bli en stor hästbloggare?
Men man kan alltid drömma...

Alla här har säkert kollat in bloggarna: nellieberntsson.se  linnolsson.se  hastdiggaren.se osv... STORA hästbloggar det...
Jag diggar Linn, hon är verkligen inriktad på hästar men slänger in annat kul ibland sådär.
Men nellieberntsson.se hon har verkligen lyckats med att få en stor blogg, blivit känd bland vissa i sverige, sponsor och allt.

Men jag kan KLART inte nå det nu, det tar år... Min blogg har funnits i några månader lixom...
Mina vänner har bloggar som redan har ca 100-200 besökare per dag, jag är inte i närheten.
Hur många följare har jag? Jo 6 st, mina vänner har ca 20 st?  Det tycker jag är nog mycket, NellieB har 3100 någonting, Linn har 800 typ, equiss har 80 st!!

Säger en sak, MYCKET. Men jag känner att jag kan inte satsa mer än vad jag gör jag har det sjukt bra o behöver inte ha en stor blogg elr bli känd.

Det jag VILL är att ha en frisk häst o bli en STOR ryttare o fine man kan bli ännu större ryttare SNABBARE genom att ha en STOR hästblogg men bry.

Stor hästblogg shit fett kul, stor ryttare shit jag måste!
Känner mig så nu, men de båda målen jag har är svåra att nå.

Så det jag skulle kunna tänka nu är att sätta upp små mål nu som blir större o större.

Ibland har jag tänkt: är mina läsare mer intresserade av min vardag elr mitt "hästliv" jag har ju en hästblogg?
Ibland har jag oxå tänkt varför skaffde jag en blogg?

Det jag vill nu måste jag faktist säga är att låna en B-ponny att tävla med i sommar o träna, shit va skoj!
Jag satsar inte så fett på bloggen, satsar på att min häst blir frisk o mig som ryttare, har en massa mål som kommer tas efterhand, allt kommer med tiden. Det här är vad jag vill nu, men sen blir det mer eller mindre? Stora eller små? Vet inte.

Allt blir som det blir och det ända jag vill tänka på är min häst.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Du ska blogga för att det ska vara ROLIGT, inte för att du känner dig tvungen bara för att du nu har en blogg.



Och jag har faktiskt inte kollat på min statistik på ett bra tag nu, men det är faktiskt inte en sån big deal med hur många besökare man har på bloggen, det viktigaste är ju som sagt att man tycker att det är roligt.



Men om du nu vill ha mer läsare kan jag ge dig några tips...



1. Kommentera på andras bloggar så att man SER dig.

2. Googla upp t.ex. Bloggtrafik eller något liknande. Det är webbsidor som hjälper en att öka bloggtrafiken (besökare) till din blogg.



Ha de bra så länge! :)

2012-04-03 @ 08:23:31
URL: http://sigridmaria.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag håller med Josefine! Du ska blogga för att du tycker att det är roligt. :)

2012-04-03 @ 14:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu