Ett stort inlägg om Klara- Bella!

År 2008 började jag rida en underbar b-ponny som hette Klara-Bella. Hon var verkligen pigg o framåt men ändå lat på sitt sätt. Hon var underbar att rida barbacka på och hon var inte skumpig.
Hon var den första hästen jag hoppade barbacka på o det gick hur bra som helst.

Bella har verkligen lärt mig mycket. Hon lärde mig såhär mycket i både hoppning o dressyr.
Och hon var verkligen en gud att hoppa, och fantastik i dressyr när man verkligen rider henne rätt.
Vilket jag faktiskt gjorde.

Bella hade också en OTROLIGT STOR personlighet, jag verkligen älskade den!
Hon var en ängel i stallet o man kunde köra henne! Hon älskade verkligen det!
Man kunde tolka henne också, det var rikigt kul!

Hon var den första ponnyn jag hoppa 60 cm på vilket jag tyckte var högt då.
Sen var hon också den första jag hoppade 75 cm på, gjorde skänkelvikning, framåtvändning, galoppfattning från halt o skritt OSV...


Sen när vi började ta ridningen på mer allvar så lyckades vi verkligen! vi åkte iväg på dressyrtävlingar osv...
Sen en dag så sa mamma att "vi ska nog köpa en egen häst" Jag ville verkligen ine det för jag var så fäst vid bella. Asså Jag kunde verkligen inte tänka tanken att inte rida o vara med bella, men tillsist så gick jag med på det. Och min lillasyster Isabelle fick ta över bella men jag red henne någon gång ibland.


När vi hade provridit ungifär 3 hästar så hittade vi gringo på en annons så jag åkte o provred honom två gånger.
Och vi bestämmde oss för honom. När jag hade haft honom i ungifär 4 veckor om inte mer så fick bella fång.
Det var väldigt allvarlig fång. Så hon hade det i ett år o då bestämmde dom sig för att avliva henne. Jag STOR GRÄT hela natten. Hon betydde verkligen allt för mig.

Jag vill tacka Hanna J jätte mycket för att jag fick lära
känna hennes totalt UNDERBARA ponny! :)

Jag saknar dig nåt otroligt mycket Bella! <33


JUST NU HAR JAG INGEN BILD
PÅ BELLA I DATORN MEN DET KOMMER ETT INLÄGG MED BARA BELLA BILDER SENARE NÅGON
DAG. :) DET HÄR ÅR MIN ENA KATT SIXTEN (sigge) :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu