DAGENS RIDPASS

Hej på er alla!

Idag så red jag ju dressyrlektion för Jessika Rick (stallchefen)!

Gick super bra han var så duktig.
Jag red bara i 30 min för att han är ju inte fullt igångsatt men snart så!

Detta gjorde jag:
Jag red på volter och övade på lösgöring, lite övergångar och sidförflyttningar.
Övade oxå halter.
Han är stel/stark i vänster sida.
Han är svag/enkel i höger varv.
Så i högervarv på volten fick han gå rakställd o i vänstervarv inåttstäld.
 Jag travade o skrittade o det tycker jag räckte gått o väl, man behöver ju inte galoppera everytime det kan ju vara bra att bara skritta o trava oxå.

Jag tycker att det var en nyttig o rolig lektion!

Om ni letar dressyrtränare så föredrar jag Jessika Rick!! Otroligt bra o snäll man förstår så enkelt!


Bella var otrolig i dressyren när man lärde sig hur man skulle göra och när man lärde känna henne rätt!
Jag kommer aldrig glömma den känslan o hoppas jag kan uppleva det igen!
Men det finns ingen som henne.


Gringo är oxå speciel men har inte samma begåvning inom dressyren,eller det är klart att han har det men jag har inte kommit så långt än. Men o hoppa det finns det ingen som är likadan han är så otroligt underbar det finns inte någon annan som någonsin kommer vara som min tuffing!
Han har en personlighet han! Men man får ju tänka på att han e valack, dem är inte ston eller hingstar (om ni förstår vad jag menar med det).





Kommentarer
Postat av: Magda(lena)

Grymt fin och bra blogg ju!! :D

2012-02-18 @ 17:52:33
URL: http://lifelikemagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu