Stallet @ dagens ridpass

Idag så var jag ju som vanligt i stallet, började med att rida ut i skritt på Gringo i ca 30 min. Kom en bit på vägen men då helt plötsligt började gringo studsa o o vara på tårna rejält, så jag bestämmde mig för att hoppa av, istället för att kanske ramlat av... Sedan så var han pigg, tittig o studsig hela vägen hem. Pigg ponny? Japp...

Efter det så släppte jag ut honom i hagen o körde lite frihetsdressyr o gav honom en massa morötter, naffsig blev han då såklart...

Sedan så mockade jag Dejligs o Imbras boxas, fyllde på vatten o la in höet. När jag var klar kom mamma o Isabelle tillbaka från deras ridtur, mamma red Duro som hon är medryttare på.

Vi blev klara med det o tog sedan in hästarna o det gick bra. Efter ett tag så tyckte Isabelle att det var konstigt att en häst i vårat stall ligger ned o trodde att det kunde vara kolik o det var det... J*vla kolik hästar asså, trött man blir. Glad att Gringo inte blivit "drabbad"!

Sedan kom ägaren så jag, mamma o Bellan kunde åka hem o äta!
Nu väntar jag bah på att maten ska bli klar.
Ha det bra bästa läsare ♥


Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch vad tråkigt med kolik! :(

2012-04-05 @ 11:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu